WTCC Куритиба
Две победи за Сhevrolet
2011-03-20 23:44:27

Мрачното време и студения асфалт на Куритиба донякъде предрешиха изхода от двете откриващи сезона състезания в световния шампионат за туристически автомобили. Единственият фактор, който можеше да попречи на пилотите на Сhevrolet да окупират челните места беше прекомерното износване на предните им гуми след средата на сътезанието, но за тяхно щастие метеорологичните условия не позволиха да се стигне до там.
При първия старт тримата пилоти на американската марка, Роб Хъф, Иван Мюлер и Кака Буено стартираха от първите три места и очаквано завършиха на тях без видимо напрежение или борба по между си. Интригата в състезанието се оформи около битката за четвъртото място между двамата пилоти на BMW Том Коронел и Кристиян Полсен. Двамата разменяха неколкократно своите позиции, като в един момент направиха почти половин обиколка с допрени странични огледала движейки се паралелно дори и в тесните завои. Полсен успя да окупира четвъртата позиция в 11-тата обиколка, а Коронел се движеше на метър зад него и търсеше слабото му място. В последната обиколка минимална грешка на Полсен провокира атака от страна на Том Коронел с която той завърши състезанието четвърти. Пилотите на Seat определено изоставаха от своите конкуренти. Най-бързият от тях Габриеле Таркини успя да задържи шестото си място до средата на състезанието, когато беше изпреварен от стартиралият от 10-та позиция Ален Меню с Сhevrolet. Единственият инцидент беше излитането от трасето на Дарил О'Янг, който разби задницата на своя Сhevrolet Lacetti в предпазната ограда от гуми и отпадна. Първа позиция за трофея Йокохама, доскоро наричана "купата на частните пилоти" записа Кристиян Полсен. 

При второто състезание спечелилият полпозишън по комичен начин Ален Меню, се забави на старта и колоната беше поведена от перфектно стартиралият Том Коронел. Отново се заформи група от 4-ма пилоти на Сhevrolet, като единственото препятствие между тях и BMW-то на Коронел беше Seat-ът на Таркини, който въпреки огромния си опит успя да ги задържи зад себе си само за две обиколки. В шестата обиколка двамата датчани Полсен с BMW и Никяер със Seat пробваха да атакуват паралелно един от тесните завои, но автомобилите им се закачиха и двамата приключиха участието си в чакъла. В деветата обиколка Фреди Барт, който потегли от втора позиция но беше изпреварен още на старта от над 5 автомобила, изпусна своя Seat на спирането за последния завой и се заби в предпазната ограда. Развръзката на сестезанието дойде по време на десетата от общо 14 обиколки. Тогава лидерът до момента Том Коронел беше настигнат и подпрян от преследващият го Ален Меню, при което той за кратко напусна трасето, което се оказа достатъчно двамата да си разменят позициите. В същият тур Иван Мюлер предприе доста рискована атака срещу своя съотборник, движещият се на трета позиция Роб Хъф. Двата автомобила се допряха на няколко пъти, но останаха на трасето, а Мюлер мина пред Хъф. Това се случи на границата на третия сектор, който в този момент беше осеян с развети жълти знамена заради катастрофата на Барт. В оставащите до края обиколки видимо ядосаният Том Коронел притискаше Ален Меню, но не успя да си върне лидерската позиция и завърши втори. Въпреки инцидента помежду им, Коронел първи отиде да поздрави победителя. От своя страна, в първото си интервю, Меню посвети победата на покойния си баща след като призна, че не е изпреварил своя опонент по "най-позволения" начин. Първата си точка в световния шампионат записа 16-годишния дебютант Пепе Ориола, който завърши второто състезание на десета позиция. Другият млад испански пилот Хавиер Вила пък спечели борбата в състезанието за трофея Йокохама.
С победи и в двете състезания пилотите на Сhevrolet потвърдиха, че се намират на крачка пред своите конкуренти по отношение на техниката. След награждаването те заявиха своето задоволство от добре свършената работа по развитието на новият Cruze 1.6T.
Следващите два кръга от шампионата ще се проведат на белгийската писта Золдер на 23-24 април.