Димитър Илиев спечели, Крум Дончев остана втори, спукана гума прати Петър Гьошев на трето място, а Любен Каменов обра овациите. Това е накратко. Надяваме се чрез снимките да отразим част от емоцията на първото състезание от рали шампионата.     В историята остана първото състезание от може би 20 години насам, в което битката за победата премина без свистене на турбини и пукотевица от аспуси. На старта не присъстваше нито един хомологиран японски автомобил от бившата вече N4, от онези, които до скоро събираха публиката по отсечките. Определено "кризата" и "френската" политика на ФИА относно японските автомобилни производители си казва думата и дори в Европа Mitsubishi и Subaru вече твърдо отстъпват място на "самолетчетата" от S2000. Надеждите още малко да се порадваме у нас на тези бегачки също няма да се оправдаят. Единствено Ясен Попов беше заявил, че ще участва на "Траянови врата" със своето Mitsubishi развито до последната възможна еволюция R4, но така и не се появи в Панагюрище. Останалите от групата
  от Калин Дедиков Дни преди старта на българския рали шампионат, първото за сезона състезание "Траянови врата" отбелязва един антирекорд- най-малко заявени участници в историята на състезанието. Домакин на ралито през тази година ще бъде град Панагюрище, който поема щафетата от Костенец заради по-добрата финансова ситуация в района на Средногорието. Малкото участници, както и цирка разиграван през целия миналогодишен шампионат от БФАС, достигнал своя апогей с коронния номер в програмата-"Рали България" се очаква да отблъсне не само състезателите, а и публиката от автомобилния спорт у нас. В първия старт ще участват единствено отборите, за които спорта е бизнес, а останалите няколко екипажа, както винаги ще играят просто ролята на пълнеж на страниците с резултатите. Проблем е, че и пълнежа през последните години силно намалява. Не останаха много мазохисти, които да си харчат джобните и да си рискуват живота, за да правят кефа на "феновете", а отсреща, както винаги се намира някой люпещ семки, застанал с гръб към трасето да се изцепи
Мрачното време и студения асфалт на Куритиба донякъде предрешиха изхода от двете откриващи сезона състезания в световния шампионат за туристически автомобили. Единственият фактор, който можеше да попречи на пилотите на Сhevrolet да окупират челните места беше прекомерното износване на предните им гуми след средата на сътезанието, но за тяхно щастие метеорологичните условия не позволиха да се стигне до там. При първия старт тримата пилоти на американската марка, Роб Хъф, Иван Мюлер и Кака Буено стартираха от първите три места и очаквано завършиха на тях без видимо напрежение или борба по между си. Интригата в състезанието се оформи около битката за четвъртото място между двамата пилоти на BMW Том Коронел и Кристиян Полсен. Двамата разменяха неколкократно своите позиции, като в един момент направиха почти половин обиколка с допрени странични огледала движейки се паралелно дори и в тесните завои. Полсен успя да окупира четвъртата позиция в 11-тата обиколка, а Коронел се движеше на метър зад него и търсеше слабото му място. В последната обиколка
От петъчните свободни сесии на пистата Куритиба не стана ясно до къде са стигнали в подготовката си различните отбори и има ли някой предимство пред останалите. Още по време на шейкдауна, руснакът Алексей Дудукало (Seat Леон TDI) направи зрелищна катастрофа, която отбеляза преждевременното приключване на сесията, в която най-добро време 1:24.360 записа Тиаго Монтейро със Seat. В следобедните тестове Том Коронел с BMW 320 TC, шокира конкуренцията като записа време 1:23.090, с което остави останалите пилоти на почти секунда след себе си. "Това беше една от тези префектни обиколки, които един пилот успява да направи два, три пъти в годината. Не направих нито една грешка и успях да се възползвам от въздушната струя зад Полсен и Меню. Аз също съм изненадан от резултата."- коментира постижението си звездата на BMW. В събота обаче пилотите на Chevrolet показаха истинските си възможности. Роб Хъф с Cruze 1,6Т постигна най-добро време в първата тренировка която се проведе на мокра писта. При втората тренировка трасето беше изсъхнало, а първите
Нови двигатели, нови правила, нови играчи. Повече мощност, по-малко гуми и със сигурност много повече адреналин за пилотите и публиката. Така накратко може да се опише започващият този уикенд в Бразилия Световен шампионат за туристически автомобили. Благодарение на гъвкавата политика водена от ФИА по отношение на пистовите състезания с туристически автомобили, или откровено казано, защото от години WTCC е в сянката на F1 и WRC, през сезон 2011 ни очаква един наистина вълнуващ и оспорван шампионат с непредвидим край. Правилника за WTCC "спуснат" от белите якички е изключително либерален, а регулациите по отношение на стартовата решетка и обратния ред на стартиране при второто състезание имат за цел не да "ударят рамо" на "силните на деня", както е във F1, а точно обратното, да не допускат хегемония на даден отбор и да направят по-интересно състезанието за негово величество зрителя. Докато във F1 правилника с всяка поредна година се допълва с нови и нови забрани, а трибуните през сезона са по-празни от предишната, при WTCC е точно обратното.